تبلیغات
Muay Thai The Best Martial Art - تغذیه و تاثیر آن در مسابقات
یارب قوعلی خدمتک جوارحی
درباره وبلاگ

آرشیو

طبقه بندی

آخرین پستها

پیوندها

صفحات جانبی

نویسندگان

نظرسنجی

آمار وبلاگ

Admin Logo
themebox

تغذیه و تاثیر آن در مسابقات

تغذیه مسابقات

غذاهای قبل از مسابقه چه تأثیری بر کارآیی ورزشکار دارد؟

 هیچ ماده غذایی وجود ندارد که بتوان در روز یا ساعات قبل از مسابقه مصرف نمود و بدین ترتیب عادت غذایی غلط در زمان تمرین را جبران کرد.همانگونه که رسیدن به بالاترین میزان آمادگی جسمانی ماهها زمان میبرد،رسیدن بدن به وضعیت مطلوب تغذیه ای نیز ماهها طول میکشد.تغذیه مناسب در طول زمان تمرین به شما کمک خواهد کرد که سخت تر تمرین کنید.حجم عضلات را افزایش دهید و ذخایر انرژی مورد نیاز برای بهترین کارآیی در رقابت را اندوخته نمایید.به غذای قبل از مسابقه به عنوان آخرین مرحله از رژیم غذایی زمان تمرین نگاه کنید و به یک حب جادویی که کارآیی شما را از متوسط به عالی افزایش میدهد.

 

مصرف غذای پیش از مسابقه چه زمانی صورت میگیرد؟

 زمان مصرف غذای بیش از مسابقه به حجم آن و زمانی از روز که مسابقه برگزار میشود،بستگی دارد.پروتئین و چربی کندتر جذب میشوند.

 بنابراین غذاهای محتوی پروتئین و چربی باید زودتر از غذاهای پر کربوهیدرات مصرف گردند.

 هضم غذاهای پر حجم زمان زیادی طول می کشد،حال آنکه غذاهای کم حجم و مایع سریعتر هضم می شوند.

 

غذای قبل از مسابقه ترجیحاً باید محتوی چه موادی باشد؟

 برای آنکه بهترین کارآیی را داشته باشید همچنین لازم است که بخوبی مایعات دریافت کنید.تمام وعده های غذایی قبل از مسابقه باید محتوی میزان زیادی نوشیدنی ( آبمیوه،آب و نوشابه ورزشی ( باشند   .

 

بهترین برنامه غذایی مناسب  برای ورزشهای صبح و عصربرای هر ورزشکار چیست؟

 مسابقاتی که صبح برگزار میشوند:

 به هنگام آماده شدن برای یک مسابقه در صبح،شب قبل از مسابقه غذای کاملی را که سرشار از کربوهیدراتهاست مصرف نمایید.با خوردن یک میان وعده پر کربوهیدرات به هنگام خواب غذای شب را تکمیل نمایید.صبحها به قدری زود بیدار شوید تا بتوانید یک صبحانه یا میان وعده سبک مصرف کنید.بسته به زمانی که قبل از مسابقه فرصت دارید،می توانید مقداری پروتئین و چربی در غذای خود بگنجانید.به عنوان مثال دونده ای برای مسابقه 10 صبح آماده میشود می تواند یک کاسه محتوی غلات،یک لیوان آبمیوه و موز) که حدوداً 400-300 کالری را تأمین میکند( را در ساعت 30/7 یا 8 صبح بخورد.

 

مسابقاتی که بعد از ظهر برگزار میشوند:

 یک صبحانه مفصل بخورید ) به عنوان مثال کلوچه،میوه،شیر یا ماست که حدوداً700 کالری دارد  .( بسته به زمان مسابقه ناهار ممکن است عبارت از یک میان وعده سبک حاوی 300 کالری(به عنوان مثال یک قطعه نان و یک تکه میوه و یا یک غذای با حجم متوسط شامل پروتئین و چربی و به میزان 700-500 کالری باشد  )مثال یک ساندویچ،میوه و چوب شور(


مسابقاتی که عصر برگزار میشوند:

قبل از مسابقه عصر،یک صبحانه و ناهار مفصل سپس یک میان وعده پر کربوهیدرات سبک دو ساعت قبل از رقابت مصرف کنید.خوردن شام را به پایان مسابقه موکول نمایید.


لطفا نظرات خود را با من در میان بگذلرید

                با تشکر



نوشته شده توسط :Wolf
یکشنبه 6 تیر 1389-02:57 ب.ظ
نظرات() 

How much can you grow from stretching?
دوشنبه 16 مرداد 1396 02:45 ق.ظ
Good way of describing, and fastidious piece of writing to take data on the topic of
my presentation focus, which i am going to
convey in institution of higher education.
How do you get a growth spurt?
جمعه 13 مرداد 1396 03:52 ب.ظ
I wanted to thank you for this very good read!!
I definitely loved every bit of it. I've got you
saved as a favorite to look at new stuff you post…
moseslxnefqbpix.jimdo.com
دوشنبه 9 مرداد 1396 03:29 ب.ظ
With havin so much content and articles do you ever run into any issues of plagorism or copyright infringement?
My blog has a lot of exclusive content I've either authored myself or outsourced but it
seems a lot of it is popping it up all over the web without my permission. Do
you know any solutions to help stop content from being
ripped off? I'd definitely appreciate it.
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر